Verloren salesweken

//Verloren salesweken

Je zou toch verwachten dat na een vakantieperiode agenda’s bomvol afspraken staan, omdat deze bij het maken over de vakanties werden getild. Menig salesmanager constateert het tegendeel. Veel van de afspraken moeten nog worden gemaakt en dat betekent dat de klantinteractie pas echt vanaf de derde, vierde week van januari op gang komt. Dat is jammer, want nu is je concurrent je misschien wel in veel gevallen voor. Of komt de concurrent ook pas in het nieuwe jaar op gang? Mijn stelling is dat je zoveel mogelijk afspraken al in december moet maken. De sfeer om ze te maken werkt dan in elk geval mee. Je hebt ook een uitstekend excuus om je klant te bellen. Even persoonlijk fijne feestdagen wensen en als je hem of haar dan toch aan de lijn hebt …. Het is bovndien eenvoudiger om een afspraak op termijn te krijgen dan deze of volgende week.  Noteer een actie voor december van dit jaar: afspraken maken voor januari volgend jaar en als dat lukt heb je zelf ook veel meer voldoening van de feestdagen.

2018-12-21T21:46:10+00:00