PROPOSITIE

Stel de volgende vraag eens aan enkele collega’s:

Wat is het onderscheidend vermogen van onze organisatie?” of
“Waarom zou men met ons zaken doen?

Verbaas u niet dat het antwoord niet spontaan, enthousiast en eenduidig gegeven wordt. Jammer.
Elke professional, consultant, manager zou, net als u, het antwoord met enige trots en geloofwaardigheid moeten kunnen geven.

De oplossing is eenvoudig (en leuk). Een propositietraining.

Duur

1 dagdeel (in overleg overdag of in de avond)

Doelgroep

Iedereen in een organisatie waarvan verwacht mag worden de eigen organisatie enigszins uniform te kunnen presenteren.

Doelstelling

Na afloop van de training is de deelnemer (beter) in staat om met trots en met enthousiasme iets te vertellen over:
– de visie en missie;
– de werkterrein;
– beschikbare methoden en expertises;
– het onderscheidend vermogen;
– de werksfeer
met het doel om klanten te motiveren zaken te doen en talenten te motiveren tot solliciteren.

Werkwijze

De trainer bereidt een “praatplaat” voor op basis van de inhoud van de website van opdrachtgever. Deze praatplaat wordt met opdrachtgever vooraf besproken en eventueel aangepast/verbeterd.
Tijdens de training wordt de ‘praatplaat’ als basis voor de bedrijfspropositie gepresenteerd en toegelicht. Vervolgens krijgen de deelnemers de opdracht om de bedrijfspropositie zelf vier keer te delen met collega deelnemers. Het effect is dat de bedrijfspropositie acht keer wordt geoefend (4x luisteren, 4x vertellen). De bedrijfspropositie wordt via deze opzet in feite bij iedereen geborgd.

Een impressie van de propositietraining vindt u via deze link op YouTube.

Groepsgrootte

Minimaal 8, maximum afhankelijk van capaciteit cursuslocatie/\.

Cursusmateriaal

– Praatplaat van de organisatie