De telefoon gaat. Ik neem op.

Ik:            “Met OffersBusiness”.

Prospect:  “Goedendag, U spreekt met …, bel ik gelegen?”.

Ik:            “Uhh, mag ik vragen waar het over gaat?” .

Prospect:  “Ik las op uw website dat u commerciële vaardigheids­-                                     trainingen verzorgt”.

Ik:            “Klopt, wat wilt u?”.

Prospect:  “Ik wil graag wat meer informatie over een training”.

Ik:            “Normaal verstrekken wij niet zomaar extra informatie over ons trainingsaanbod aan iedereen. Waarom zou u dat willen?”.

Prospect:  “Wij overwegen een training”.

Ik:            “Bent u een voorkeursklant van ons?”.

Prospect:  “Hoe bedoelt u?”.

Ik:            “Beschikt u over een mantelovereenkomst waarin staat dat u van ons mag kopen?”.

Prospect:  “Nee, moet dat?”.

Ik:            “Ja, dat is ons verkoopbeleid. Daarmee voorkomen we dat willekeurig onbekende – en minder gerenommeerde klanten zo maar trainingen van ons afnemen”.

Prospect:  “Wat moet ik doen om voorkeursklant te worden?”.

Ik:            “Inschrijven op de volgende klantselectieronde”.

Prospect:  “Wanneer vindt deze plaats?”.

Ik:            “Dat is nog niet bekend”.

Prospect:  “Wat zijn uw selectiecriteria?”.

Ik:            “Bereid zijn veel en breed af te nemen, op tijd te betalen en niet te veel zeuren”.

Prospect:  “Kunt u mij noteren voor de volgende klantselectie?”.

Ik:            “Stuur mij een e-mail met uw gegevens en wat meer informatie over uw organisatie, dan zullen wij overwegen om u tot deelname uit te nodigen”.

Prospect:  “Ga ik doen. Bedankt. Prettige dag nog verder.”.

Ik:            “Insgelijks”.

Gelukkig zit toch óók de wereld van OffersBusiness anders in elkaar 😉.