BLOGS2018-12-21T22:06:56+00:00

Met regelmaat publiceert Jetse Offers een blog op LinkedIn. 

Zichtbaarheid: De sleutel tot succes

Goed voor jouw carrière. Laat jezelf zien! Deel jouw successen. Laat iedereen percipiëren wat je doet en wat jij voor elkaar krijgt. Overal. Dus zowel bij jouw klanten en/of opdrachtgevers als binnen de eigen organisatie. Maak jezelf zichtbaar bij jouw klanten en prospects.  [...]

Verloren salesweken

Je zou toch verwachten dat na een vakantieperiode agenda’s bomvol afspraken staan, omdat deze bij het maken over de vakanties werden getild. Menig salesmanager constateert het tegendeel. Veel van de afspraken moeten nog worden gemaakt en dat betekent dat de [...]

Verdubbel het aantal klantafspraken

Hieronder een grafiek met de resultaten van georganiseerde belsessies van OffersBusiness. Elke groene balk was een week met georganiseerde belsessies. De aanvragen lopen in de pas met de klantafspraken. Alleen de laatste weken van juli en eerste twee weken [...]

Uit de fabeltjeskrant

“Het gaat niet om de kwantiteit, maar om de kwaliteit” Leuk onderwerp voor een hoop discussie. Hoeveel klantafspraken wordt de sales, account- of relatiemanager, geacht per week te hebben? Hanteert (jo)uw organisatie hiervoor een norm? Of hoeft alleen maar een omzettarget gehaald [...]

Tips van Inkoop aan Verkoop

In jouw loopbaan als verkoper kom je ongetwijfeld ook regelmatig in gesprek met ‘inkoop’. Veel verkopers zien de inkoper als ‘een te nemen hobbel’, die maar op één ding uit is: Goedkoper! Ik vroeg een ex-collega, een uiterst verdienstelijke inkoopmanager, om [...]

Solliciteren: Een commerciële vaardigheid!

Jarenlang stuurde ik CV’s naar potentiële opdrachtgevers die op zoek waren naar professionals/consultants met bepaalde kennis en vaardigheden. Het waren er geen 10, geen 20, geen 50 maar honderden en misschien wel meer. De 100% match tussen vraag en aanbod was er nooit, [...]

Slecht nieuws

Een onderwerp dat in veel opleidingen en trainingen wordt behandeld. Ook YouTube staat er vol van, alhoewel het daar vooral betrekking heeft op het slechte nieuws in functioneringsgesprekken in de arbeidsrelatie manager/medewerker. Opvallend in deze voorbeelden is dat het slechte [...]

Schooltrauma

Aan elementaire vaardigheden zoals ‘Adviseren’, ‘Verkopen’, ‘Inkopen’, met aandacht voor gespreksstructuur, socializen, vraagtechnieken, luisteren, feedback, social media (netwerken), acquisitie, offreren, klanttevredenheid, wordt in het reguliere basis- en algemeen onderwijs nauwelijks aandacht besteed. Vaardigheden die elke volwassene, vroeg of laat en [...]

Reëel bluffen

Niet te verwarren met ‘Bluffen’ Blaaskaken, grootspreken, ophakken, dik doen, geuren, opscheppen, opsnijden, pochen, pralen, stoefen, proberen indruk te maken door het mooier te maken dan het is … Dat moet bijvoorbeeld die chirurg die voor het eerst onder eigen [...]

People don’t like to be sold, …

... but they love to buy. Letterlijk vertaald: Mensen vinden het niet leuk om te worden verkocht, maar ze houden van kopen, aldus Jeffrey Gittomer. Zelf zou ik het ook niet leuk vinden om verkocht te worden, echter met het [...]

Open coffees

Potentiële kopers gaan niet winkelen in een netwerkbijeenkomst. Een netwerkbijeenkomst is eigenlijk niets meer dan een markt met nagenoeg uitsluitend marktkooplieden zonder kraam. Ze kennen elkaar ook niet en zijn vaak eigenlijk totaal of redelijke vreemden voor elkaar. Tja, en als [...]

Omzet verhogen? Stop met verkopen!

Gedrag waar velen een hekel aan hebben. Zelfs vervelend voor verkopers als zij er zelf mee worden geconfronteerd. "Verkopen" wordt veelal geassocieerd met iets opdringen of opgedrongen krijgen, iets moeten aanschaffen, ongeacht of je er behoefte aan hebt of niet. Die drammerige [...]